Így lett a Razer a világ legnépszerűbb gamer márkája
Ha valaki nézegette már a legjobb gamer kiegészítőket, akkor biztosan találkozott a Razer cuccaival. Mindegy, hogy egerekről, billentyűzetekről, fejhallgatókról, egérpadokról, vagy akár magukról a notebookokról beszélünk, a Razer eszközei szinte minden toplistán helyet kapnak. Rengeteg gamer számára a Razer már nem egy egyszerű márka, sokkal inkább életstílus, és olyan szinten rajonganak ezekért az eszközökért, ami bármilyen területen ritkának számítana.
Az első gamer kiegészítők
Bár a Razer mint vállalat jelenlegi formájában csak 2005 óta létezik, a termékeik ennél jóval régebb óta jelen vannak a piacon. A korábban a Karna LLC leányvállalataként megjelenő márkánál viszonylag hamar felismerték, hogy mire van szüksége az akkori hardcore gamereknek, és még 1999-ben piacra dobtak egy egeret Razer Boomslang néven. Ezt követően egyre több különböző kiegészítő érkezett, a 2004-es Razer Diamondback pedig minden idők egyik legnépszerűbb gamer egerévé vált, különböző iterációit még ma is előszeretettel vásárolják a rajongók.
Gamereknek, gamerektől
A Razer egyszerű és őszinte mottója remekül összefoglalja, hogy hogyan tudtak ilyen közel kerülni a rajongótáborukhoz. A vállalat hatalmas lelkesedéssel viseltet a különböző gamer események iránt, folyamatosan támogatják a különböző e-sport versenyeket (legyen szó a League of Legendsről vagy a nem olyan népszerű Street Fighter IV-ről), sőt, Team Razer néven saját csapatot is indítottak, ami képviselheti a márkát a különböző eseményeken. Emellett számos e-sport csapatot is támogatnak, de extrém sportolók (MMA, BMX, wakeboard), sőt, pókerjátékosok mezén is felbukkant már a logójuk, ami nyilvánvalóan széles körben ismertté tette a nevüket.
Kiemelkedő minőség
Persze az is fontos szerepet játszik, hogy a Razer cuccai a legjobb teljesítményt és minőséget kínálják azoknak, akik erre vágynak. Az egerekben a világ egyik legjobb lézeres szenzora dolgozik, a mechanikus billentyűzetek villámgyorsak és ergonómikusak, a fülhallgatók pedig nemcsak remekül szólnak, de viselni is élmény őket. Az anyagminőségre abszolút nem lehet panasz, itt nincsenek filléres alapanyagok, mindennek prémium fogása van. Emellett a Razer gyakorlatilag összes eszköze 16 millió színű világítással van felszerelve (még egyes egérpadok is, a billentyűzeteknek pedig akár minden gombját is festhetjük különböző színűre), ami nagyon imponál a jelenlegi generációnak.
A legkülönlegesebb eszközök
A Razer nem fél a kísérletezéstől. A legtöbb gyártó valami elképzelhetetlen őrültséget jelent be április elsején, hogy megtréfálja a rajongóit, a Razernél azonban nem mindig lehet eldönteni, hogy komolyan beszélnek-e. A januári CES-en például egy olyan gamer notebookot villantottak, aminek a kijelzőjét két oldalra ki lehet hajtani, így rögtön három 17”-os 4K monitort kapunk. Emellett VR szemüveget, gamer projektort, rengeteg különböző kiegészítőt, viselhető kütyüt és egyéb izgalmas eszközöket is gyártanak. Mivel rendszeresen teszik be a lábukat újabb és újabb piacokra, a vásárlók azt látják, hogy a Razer mindig az élen van és több területen is csúcstechnológiás eszközökkel rukkolnak elő.
A közösség az első
A Razer mindig is nyíltan kommunikált a rajongókkal és őket helyezte előtérbe bármilyen helyzetbe, Erre remek példa az a 2013-as eset, amikor egy teszthez készült kuponkód kiszivárgott és néhány óra alatt több ezren adtak le rendelést 90%-os kedvezménnyel. A Razer egyszerű hibára hivatkozva vissza is vonhatta volna őket, ehelyett azonban szinte az összeset teljesítették azokban az esetekben, ahol egy-egy eszközt rendelt magának valaki, és nem tucatszám rakta az egereket a kosárba, nyilvánvalóan azért, hogy nyerészkedjen rajtuk. A vállalat rengeteg pénzt bukott a dolgon, cserébe viszont egy elképesztően hálás rajongótábort alakított ki maga körül.
A Razer nem igazán költ hagyományos reklámokra, nem látunk plakátokat vagy az interneten felugráló képeket. Ehelyett elsősorban arra támaszkodnak, hogy az elégedett vásárlók szájhagyomány útján népszerűsítik majd a termékeiket, hiszen egy ilyen ajánlásnak sokkal szívesebben hisz bárki, mint bármilyen marketingkampánynak. A Razer termékei mindig is a drágább modellek közé tartoztak, ami annak köszönhető, hogy nem egy előre meghatározott ár alá próbálják meg beszorítani az eszközöket a fejlesztés és gyártás során, hanem egy adott problémát próbálnak megoldani, egy adott közönséget akarnak kiszolgálni, és mivel általában sikerül tökéletesen lefedni az igényeket, ez a szegmens hajlandó is kifizetni a magasabb árat azért, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötnie.
Szerző: Berze András