2005 nyár eleje, Nő hazajön munkából, és azt mondja a Férfinak:
Nő: Van egy jó ötletem. Itt van ez a néhány laptopos cég, mint laptop.hu, notebook.hu, macropolis. Mindegyik hagyományos boltban gondolkodik. Van weblapjuk, de totál béna, egyáltalán nem foglalkoznak vele. Mi lenne, ha csinálnánk egy vállalkozást, és az online eladásra tennénk a fókuszt? Tuti, hogy van/lesz üzlet a notebookeladásban.
Férfi: Hmm… Hogy gondolod? Nem nagyon van tőkénk, meg dolgozunk is, hogyan menedzseljük?
Nő: Nem tudom, nem is kéne bolt, csak futárral elküldjük, amit megrendelnek. Csináljunk egy weboldalt, aztán meglátjuk!
Férfi: Hmm, hát azért az valószínűleg nem olyan egyszerű… Cég is kell, meg nem értünk ehhez az egész online kereskedelemhez…
Nő: Igaz… de nézzük meg azért!
Férfi: Ok, nézzük!
Hát így indult. Aztán megtaláltuk a NetGo Kft-t, akik szintén fiatal, friss weboldalkészítő cég voltak, kaptunk egy 500 ezer forintos árajánlatot, és belevágtunk. A domaint nem volt könnyű megálmodni. Végül az én ötletemet választottuk, a kicsit hosszú, de a területet - amibe szerelmesek voltunk - találóan leíró
Notebookspecialista.hu-t.
Nem volt könnyű az indulás, hiszen a weboldalkészítők csak magát a shopot csinálták meg, minden menüt, tartalmat, szöveget nekünk kellett kitalálni hozzá. Közben elkészült a cég: a
Notebookspecialista.hu Kft (a mai napig is ugyanaz a cég, mint induláskor), és gőzerővel tárgyaltunk a disztribútorokkal. Szerencsére itt volt ismeretségünk, és mindenhol kaptunk késleltetett fizetést, és jó feltételeket.
Közben a tervezett határidőre elkészült a weboldal (a mai fejemmel óriási respect nekik, hisz a legritkább esetben készül el időre egy webfejlesztés). Pályi Attila, aki a cég egyik tulajdonosa, Hohl Ferivel (aki a másik tulaj, és a fejlesztést vezette) megkérdezték, nem akarunk-e hirdetni a Google Adwords-ön? Nem tudtuk, mi az (!!!), de mivel azt mondták, szerintük jó lesz, igent mondtunk.
Így lett rögtön a weboldal indulásakor forgalmunk… Valami fantasztikus érzés volt! A 2005-ös évet 6 millió Ft nettó árbevétellel zártuk.
Milyen gépek mentek 2005-ben? Nehéz, ronda téglák, 300-500 ezer Ft-ért… 1GB memória, 60-100GB merevlemez (most a telefonjainkban van ekkora tárhely), egy-két magos processzorok. Gyakran volt infraport, és soros port a notebookokon. Ekkor kezdtek elterjedni a fényes kijelzők, amik szinte kizárólag csak 15”-osak voltak. Pontosabban 15,4”-osak, mivel az akkori trendek szerint ez volt a szélesvásznú képernyők mérete.
Szóval élvezzétek, ha egy kis ékszeren olvasgattok most éppen J
Történetünk még folytatódik…